Tuesday, December 1, 2009

Rumah Mak

I have to move out of the house. Rasa-rasanya. Sampai bila nak duduk bertafakur bawah ketiak Mak dan Abah kan?Tak seronok pula rasanya... Here I am, 26 years old working lady, still living under Mak Abah's roof. Bukannya aku tak malu. Malu beb. Mak Abah memangla tak cakap apa-apa. But aku malu sendiri. Lepas itu pulak, abang dan kakak dah mula bersuara. Memanglah, aku marah juga. Kenapa nak dengki kan? Kalau dengki, balikla dok sama-sama...Kita meriahkan rumah Mak dan Abah.
Move out means aku kena dok sorang-sorang. Tak mungkin. Aku ni jenis penakut sikit. Macam mana kalau rumah yang aku tinggal tu ada hantu? Macam mana kalau ada orang ganggu? Macam mana pula kalau aku tak boleh tidur sebab terlampau takut tingal sorang-sorang? Tak ke akan membawa masalah kepada diri sendiri nanti kan?
Jadi sebagai kesimpulannya aku membuat keputusan untuk mempertahankan kedudukan aku sendiri dalam rumah Mak Abah. Pedulik hapa aku dengan abang dan kakak...Ahak...
Kalaupun aku pindah dari umah Mak Abah, aku akan tetap usung kedua-duanya bersama. Lantakla apa orang nak kata.

2 comments:

Unknown said...

kesimpulannya aku membuat keputusan untuk mempertahankan kedudukan aku sendiri dalam rumah Mak Abah. Pedulik hapa aku dengan abang dan kakak...Ahak...
Kalaupun aku pindah dari umah Mak Abah, aku akan tetap usung kedua-duanya bersama. Lantakla apa orang nak kata. >>> ini lah yang jadi punca perpisahan dia dgn SB

Maslina Suaid said...

Tak terkilan lansung atas apa yang terjadi. Mak Abah dah menghabiskan hayat mereka untuk menjaga saya. Saya TIDAK mungkin akan meninggalkan mereka. Jika ingin membahagiakan mereka dianggap sebagai punca perpisahan, maka saya tidak terkilan lansung. Malah saya rasa berbangga dapat berbakti kepada kedua ibu bapa.