Monday, September 20, 2010

Raya update

Hari ini sudah 11 Syawal. Baru ada ruang nak hapdate.
Raya tahun ni, kelam kabut. Mana nak beraya. Mana nak bermajlis. Alhamdulillah, semua berjalan lancar. Serabut kepala otak mak pun dah hilang. Serabut kepala otak aku pun dah hilang. Sekarang ni, serabut nak berkenduri pula. Alahai...

Macam-macam surprise sepanjang ramadhan dan awal syawal.
Dari hal dunia, sampailah ke hal rumah tangga.

Aku ambil tahu. Sekadar ambil tahu. Mendengar bila orang bercerita. Menjawab bila orang bertanya. Tetapi untuk memberi nasihat. Siapalah aku. Baik aku berdiam dari berkata-kata.
Masalah timbul bila, diam aku disalah ertikan. Diam aku dianggap derhaka. Diam aku dianggap satu pengkhianatan.
Tiada sesiapa yang lebih mengerti pahitnya dikhianati. Selain orang yang pernah dikhianati itu sendiri. Aku berdoa, segalanya berjalan lancar bagi kehidupan berumah tangga orang-orang yang aku kasihi. Semoga segalanya dirahmati Allah hendaknya.

Ramai yang bersedih awal Syawal. Kematian tragis yang menggemparkan negara. Takziah kepada semua yang kehilangan orang-orang tersayang. Kematian mereka membuka mata masyarakat, membuka laluan perjuangan mereka-mereka yang belum terbela. InsyaAllah, yang dilaknati, akan sentiasa dihukum, baik didunia mahupun diakhirat. Sama-samalah kita berdoa keadilan akan tercapai.

Walau ramai yang bersedih, ada juga yang gembira. Tanggal 11/09/2010... Aku akhirnya mengakhiri teka teki dalam keluarga. Dalam masyarakat. Mengikat tali pertunangan dengan si dia. Alhamdulillah. Walaupun baru sangat mengenali hati budi, aku sangat pasti. Doakan kami. InsyaAllah.
16/09/10 - Berita gembira dari Bieb. Akhirnya. Tahniah. U kawin dulu la Bieb, i menyusul kemudian. Tahniah again.
Chinese New Year ini, aku pasti ke Kelantan. Pasti.

5 comments:

Unknown said...

tahniah darling...papi doakan semuanya berjalan lancar...:)

aifaa said...

alhamdulillah...congratulations ina. i'm so so happy for u :) :)

arfz said...

congrats ina! tak sabaq nak pi kedah. :p

bibopp said...

CONGRATULATIONS!!!!!
part 'pasti ke kelantan' tu i like the MOST!!!
wuv u!

budakbarublaja said...

erm... i love surprise...terkejut ...panik ...dah lama tak rasa mcm tu...bila dengar news bff tunang n nak kawen i mmg over excited...congrat darling.