Sunday, April 12, 2009

Kebenaran terbongkar jua...

Minggu lepas, minggu air mata. Pertemuan dengan Kak Sa, kakak SB di pagi ahad yang cerah lagi ceria itu berjaya merosakkan mood aku sepanjang minggu.
Aku sebenarnya malas nak membuka cerita lama pada kak sa dan menganggap apa yang berlaku antara aku dan SB cuma satu kes mudah 'tak ada jodoh'. Tapi setelah sesi bertangisan dengan kak sa, mulut aku yang memang tak berinsuran ini, dengan mudah mengadu perihal adiknya yang tidak berapa sedarkan diri itu.
Aku agak bersyukur ditemukan dengan kak sa. Sekurang-kurangnya aku tahu, SB dah memberi informasi palsu kepada kakaknya. Mungkin semua ni petunjuk ALLAH SWT.
Aku mengambil iktibar dari pertemuan ini. Sepandai mana pun kita cuba menyembunyikan kebenaran, akhirnya, yang benar, tetap benar.

No comments: