Sunday, May 31, 2009

Kenduri

Bermulanya cuti sekolah, bermakna bermulalah musim kenduri kahwin. Sepanjang musim cuti ini, aku ada 11 jemputan kenduri. Jemputan dari rakan-rakan sekampung, rakan-rakan sekolah dan juga tak terkecuali my beautiful sisters from uni years; my best buddies.

Teringin betul rasa hati ni nak melihat semua kawan-kawan bersanding. Kalau boleh, aku tak nak terkecuali menghadiri kenduri sesiapa pun. Aku tak nak terkecuali meraikan kawan-kawan. Masalahnya, cutiku ini tak sama dengan cuti sekolah. Bertambah menyedihkan, cuti tahunanku cuma 7 hari. Cuti-cuti itu aku simpan untuk masa-masa kecemasan yang membabitkan Mak dan Abah.

Untuk Juo dan Farah; Insyaallah, ada rezeki, ada masa, masa korang bersalin anak sulong nanti, aku sampai.
Untuk rakan-rakan yang dekat, walaupun terlewat, Insyaallah, aku akan cuba hadir.

No comments: