Wednesday, May 27, 2009

Mimpi

Jam 3 pagi. Aku bermimpi, aku kehilangan orang yang paling aku sayang, dunia dan akhirat. Bila terjaga, bantal aku dibasahi air mata. Aku rasa lelah. Pipiku basah. Mataku bengkak. Tangisan dalam mimpi ku, terbawa-bawa ke alam nyata.
Aku bangun, usung bantal dan selimut, aku menyelinap ke bilik Mak. Bunyi nafas Mak membuat hatiku kembali lega. Aku peluk Mak. Erat. Tak dapat aku bayangkan kalau apa yang aku mimpi benar-benar terjadi.

Jam 6.15 pagi. "Rambut busuk, dok mai sondol-sondol dekat kita pulak dah. Tangan dia saja dah sepuloh kilo. Putus nyawa Mak macam ni!"

Aku tergelak bila terjaga dengan diiringi suara Mak sedang marah-marah.
Walaupun Mak selalu marah-marah. Aku tetap sayang Mak. Dunia dan akhirat. Sumpah.

2 comments:

budakbarublaja said...

saya pun sayang mak saya

tearose said...

Ina sayang kyong jugakkan? KYong sayang Ina...