Thursday, June 11, 2009

Mak Cik

Aku rasa sungguh tidak lawa hari ini.

Kisahnya, pagi tadi sebelum ketempat kerja, aku singgah membeli breakfast dan surat khabar untuk mak dan abah. Sewaktu hendak membayar, aku ternampak seorang gadis kecil berumur dalam lingkungan 9 tahun sedang kelam kabut menyeluk poket seluar depan dan belakang. Aku syak, mesti duitnya dah jatuh dimana-mana. Kasihan. Apa lagi, aku yang cantik dan kaya ini segera menghulur bantuan. Aku bayarkan bersama harga nasi lemak gadis kecil itu.
Belum sempat aku masuk ke perut kereta, gadis kecil menarik lengan baju ku.

"Mak cik. Terima kasih tolong bayaq nasik chek."

MAK CIK!!! Aku yang berbaju batik dan tersangat muda dan cun ini, dipanggil makcik. Walaupun berapi dalam hati, aku hanya tersenyum kepadanya. Tiba-tiba aku terasa nak pergi tuntut kembali duit nasi lemak tadi. Takut buruk siku pula. Mesti gadis kecil itu akan cop aku
"MAk Cik Yang Buruk Siku".
Aish...

3 comments:

StingRay said...

ok...aku suka budak tu...



ha ha ha ha

Firol said...

salam perkenalan
salam konotasi....

Budak-budak tak menipu..dia nampak realiti...jangan mara aaa

Maslina Suaid said...

stingray
chis!!!

Firol
Salam..tak marah...aku suka hidup dalam fantasi..tak suka realiti..hahaha..