Sunday, June 7, 2009

termalu

Semalam, aku terserempak dengan sepasang pelajarku di bandar Alor Setar. Berjalan berpimpin tangan, berpeluk pinggang. Sebelum ini, aku pernah terserempak dengan mereka di kolej. Baru kini ku tahu, serius rupanya budak-budak ini bercinta. Mula-mula bukan main sakan lagi bergelak ketawa, bertepuk tampar, bila ternampak aja aku di belakang mereka, terus si gadis melepaskan tangan boyfriendnya. Aish... takut kat teacher atau takut kat Tuhan? I asked them. Sambil berjalan of course, and without stopping. Dua-dua tersipu- sipu malu. Saying sorry berkali-kali. Kesian.

Hakikatnya, aku tak berniat pun nak menyapa mereka, jauh sekali nak menegur atau menyergah. Aku rasa mereka dah cukup umur untuk memahami yang mana betul dan yang mana salah. There's no point of saying sorry to me. Bukannya mereka ada buat apa-apa salah pada aku pun. I'm not a saint either. Mereka yang termalu sendiri.

Dalam hati, aku bersyukur kerana these students masih ada rasa malu dan hormat aku sebagai teacher mereka. Nasib baik mereka tak nampak aku dengan one of my boyfriends. Kalau tidak, barulah boleh dikata, guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari. ahak...

2 comments:

StingRay said...

guru perempuan kencing berdiri buruk beb...




HA HA HA HA HA HA

Maslina Suaid said...

wajib buruk... hahaha