Wednesday, July 1, 2009

Boring

Kehidupan aku sekarang ini sangatlah automatik.
Setiap hari bangun tidur jam 6.
Jam 7 aku sudah memanaskan enjin kereta.
Jam 7.45 aku di ofis.
Jam 1 aku di kedai Kak Nandong.
Jam 4 aku berdiri betul2 dihadapan mesin punchcard.
Jam 4.30 aku dirumah. Mak dan Abah pastinya sedang tidur ketika ini.
Jam 8 aku menonton berita dengan Abah sambil melipat kain.
Jam 8.30 aku makan malam dengan Mak dan Abah.
Jam 11 aku tidur.

Setiap hari begini. Aku rasa kehidupan aku sekarang tersangatlah tidak menarik. Rasa terlalu malas nak mengheret kaki setiap hari memandu ketempat kerja.
Rasa bosan mengikut laluan yang sama setiap hari. Makan ditempat yang sama setiap hari. Berjumpa orang-orang yang sama setiap hari. Aku rasakan diri aku sekarang ini seperti robot bernyawa.
Aku perlu melakukan sesuatu yang menarik. Tapi apa? Aish...

No comments: