Tuesday, July 14, 2009

Mata kanan

Orang-orang lama kata, kalau mata sebelah kanan asyik terkenyit-kenyit, tandanya nak jumpa atau nak tengok orang jauh. Kalau mata sebelah kiri yang jadi begitu, tandanya nak menangis.

Dari bangun tidur tadi, mata sebelah kanan aku ni, asyik berdenyut-berdenyut. Hati pun berdebar-debar semacam aja. Nak tengok orang jauh kah aku? Tapi siapa?

Bila difikir-fikir balik, siapa orang jauh yang aku teringin sangat nak jumpa? Erm...
Aku sebenarnya teringin betul nak berjumpa sahabat-sahabat a.k.a 'my sisters' yang kebanyakannya dah bergelar 'puan' sekarang ini. Rindu betul pada Mak Tok, Gurl, Arf, Anis, Ayie, Aifaa, Ucu, Farah, Mek Yan, Haida, Wardah. Paling dirindui, Bieb.
Sudah berapa kenduri yang aku terlepas. Gamaknya, kalau aku kenduri selepas ni, mesti kawan-kawan aku ini takkan datang. Takut pula bila difikirkan.
Kawan-kawan, jangan dendam dengan aku ya. Bukan sengaja tak nak pergi kenduri, sama-sama meraikan hari baik kawan-kawan, tapi apa kan daya, aku jauh di Utara.

Ampunkan aku.

4 comments:

Syeida Alli said...

windu nak jumpe ina gak.. hehe..

Basuh Baju said...

lalu jap sini..

budakbarublaja said...

erm...tu la tengah pk ni nak pi ke tak kenduri ina..segho ati ar tak dtg kenduri ... jgn risau if takde ape2 i dtg la kenduri u...

bibopp said...

alaa..ina i miss u more.abt not being able to attend kwn2 punye weddings..m sure they understnd.wish u all the best in ur life.muax