Tuesday, January 19, 2010

2010

Sudah terlambatkah aku? Belum agaknya. Happy New Year everyone. Macam celaka ja kan, dah 19 hb Jan baru nak ucap Happy New Year. Apa nak buat. Bukannya aku sengaja nak ucap happy new year sebegini lambat. Masalahnya aku terlampau busy dengan kerja, dengan belajar, busy dengan orang-orang yang tak sepatutnya dan juga busy dengan bercuti sampaikan kenduri kahwin Hani pun boleh terlepas. Sedangkan dah plan dari awal. Rasa macam nak nangis aja hari tu. Sedih bila tengok gambar kawan-kawan yang attend wedding Hani. But at the same time, I'm happy for her. Tahniah Hani. Hujung tahun ni, dapat baby. Huhu...

Aku tinggalkan 2009 tanpa sebarang masalah tertangguh. Hutang tertangguh? Ada. kerja-kerja tertangguh? Ada. Masalah? None. Hidup semakin tenang dan gembira. Alhamduliillah...

Aku mulakan 2010 tanpa sebarang perasaan teruja yang luar biasa. Azam tahun lepas yang belum tertunai, aku bring forward ke tahun ini. Dan seperti biasa aku menanamkan semangat yang jitu untuk menguruskan badan (tahun lepas pun macam ni juga, tapi tak jadi). Tahun ini juga aku berazam untuk menamatkan pengajian dan berkahwin. Chewah.. Berkahwin boleh jadi azam ke?

The whole family merancang nak holiday ke Sabah, without me of course. Ini kerana, Aku terpaksa bekerja ketika cuti sekolah, dan cuti tahunanku hanya 7 hari seminggu. Sedih kan? Masalahnya sekarang, aku perlu memberitahu Angah; mastermind holiday; yang aku tak dapat tag along.Mesti dia kecewa dan sedih. Adik kesayangannya tak dapat ikut bersama. Aish... How to break the news to her? Masalah ni...Aish...

All in all, aku mengharapkan yang terbaik tahun ini, sepertimana juga tahun-tahun sebelum ini. Aku mengharapkan kebahagiaan dan kesihatan untuk Mak dan Abah, kesejahteraan seluruh ahli keluarga, mendoakan yang terbaik untuk kawan-kawan dan mengingatkan diri sendiri supaya menghadapi segalanya dengan tenang, sabar dan ceria. Segala dugaan yang bakal datang adalah cabaran yang perlu ditempuhi dengan hati dan minda yang terbuka.

No comments: