Monday, June 7, 2010

Hari-hari bahagia

Tajuk entry macam ala-ala nak cerita pasal kahwin lagi kan? Tetapi tidak. Tidak sama sekali. Tak mau dah cerita pasal KAHWIN. Fed-up.

Hari-hari bahagia aku ialah ketika hari cuti. Hujung minggu. Tanpa gangguan. Aku akan mengadap TV dari tengahari (ini kerana hari aku hanya akan bermula selepas jam 11 pagi) sehinggalah ke malam. Semua aktiviti dirumah seperti makan, tolong mama potong sayur, lipat kain, baca buku, dan makan akan dijalankan dihadapan TV (makan sebut dua kali. Apa maknanya ya?)

Sabtu lalu, aku menonton cerita tamil, dari pagi sampai petang. Aku suka cerita tamil. Kalau kau belum pernah tonton cerita tamil, pada aku, kau rugi. Filem tamil dan filem hindi sangat berbeza...Kalau kebanyakan filem hindi berlandaskan hiburan semata-mata, filem tamil tidak.

Filem tamil yang paling aku suka. Tajuknya Pokkisham. Aku mula-mula tengok cerita ini di saluran Thangathirai, Astro. Lepas daripada tu, terus jatuh cinta. dah lebih 3 kali aku tonton. Heronya tak hensem. Tak seperti hero filem hindi yang sekarang ini wajah-wajah mereka dah banyak yang bercampur amerika. Tapi ceritanya sangat menyayat hati. Kisah cinta (semestinya) yang tidak kesampaian sehingga ke akhir hayat. Bagaimana orang zaman dulu bercinta, menunggu surat saban minggu. Panggilan telefon pun hanya boleh dibuat jika kecemasan. Sekarang ini, telefon ada depan mata, tapi nak angkat telefon untuk tanya khabar pun, jauh sekali. Aish...

Walaupun jauh, cinta itu kukuh. Cuma tak mendapat restu keluarga si gadis.

Aku sebenarnya berangan, teringin cinta begitu...Aish...

No comments: