Monday, January 3, 2011

tinggal lama

Ya Allah..lamanya tak melapor diri kat sini. Banyak sangat kerja yang memerlukan perhatian. Banyak sangat perkara yang berlaku. Kereta masih kat bengkel. Entah bila nak siap. Nasib la Pakcik yang eksiden bersama tu makin ok. Alhamdulillah...

Kain untuk akad nikah belum beli lagi. Color pun tak tentu lagi. Aish... Pening-pening. Lagi bertambah pening bila Encik Tunang itu cuma bagi tau color yang dia tak suka. Bukannya color yang dia suka. Aish... Yang menambah peningnya, bila aku masuk ja kedai tu, semua color aku rasa cantik. Semua color aku suka. Tak ka tamak haloba namanya tu? Nasib la budget nya terhad, kalau duit melambak, sekali dengan benggali kain tu aku borong.

Mak dah kelam kabut, aku ni, cuti pun tak tahu kepala ekor lagi. Cabaran betulla kerja kahwin ni sebenarnya. Baru pertama kali nak kahwin pun dah tak lena malam, macam mana la agaknya orang yang nak kahwin kali ke- 2, 3, 4 kan? kan?

2 comments:

budakbarublaja said...

ala kawen kali ke-2, ke-3 ke-4 dah senag dh ...pengalaman dah ada...selamat membuat persiapan nye...kalo nak mintak tlg aisyah ada ni ...

Maslina Suaid said...

lahai..kalau aisyah meh cni, betambah la kerja nanny...asyik jaga anak sedara, lupa kerja kawin