Tuesday, October 18, 2011

Lakiku...

Kalau kau terjumpa kawan-kawan, bila nak kenalkan laki, mesti sebut "ini Hubby/Husband I," or "ini suami akak", or "ini la cik abang I" (orang dah boleh paham, kalau sebut 'cik abang' maknanya bukan merujuk kepada abang yang kandung, tetapi suami.)

Aku pulak, bila terserempak kawan-kawan, aku lebih selesa kenalkan - "Ini laki aku"... Macam tak sesuai ja kan? Macam kasar sangat. Bila dia terjumpa kawan-kawan dia pulak, dia introduce "Ini orang rumah/pompuan aku". Macam kampung sangat gitu kami berdua ni.

Ada sesetengah wanita tak suka bila laki/suami dia introduce dirinya kepada orang lain sebagai "Perempuan saya" - Kebanyakan wanita prefer di introduce sebagai "isteri" instead of "perempuan".
Aku pulak. Aku tak kisah. Dah aku pun refer dia sebagai "laki" instead of "suami", aku terima sahajalah dia nak introduce aku macam mana pun.

No comments: