Tuesday, May 25, 2010

Nightmares

I've been having nightmares for the past few days...
Real nightmares. Bukan seperti mimpi kena tangkap khalwat atau mimpi di kejar penyamun. Bukan. Ini mimpi benda-benda pelik. Hantu syaitan. Nightmares. Macam mimpi dalm cerita Freddy Krueger tu.
Aku tak pernah mimpi hantu syaitan ni. Bila dah mimpi, boleh terbawak-bawak sampai ke waktu berjaga rupanya.
Teringat-ingat aja muka hantu jantan atas pokok pelam belakang rumah Mak.(OK. Kau mesti tanya, macam mana aku tahu hantu itu jantankan?. Ya. Hantu itu tidak pakai baju.)
Sekarang ini, setiap pagi, bila aku ingin menghidupkan enjin kereta yang diparkir bawah pokok pelam tersebut, aku sudah rasa seperti mahu nangis. Asyik terbayang aja hantunya, menjulurkan kaki kepala ku. Aish...

Penat rupanya bila bermimpi ngeri hampir setiap hari. Kau akan terjaga jam 2 atau 3 pagi. Kemudian kau akan menghadapi kesukaran untuk tidur kembali. Aku sudah rasa. Letih. Tidak cukup tidur.
Yang menakjubkan, aku tidak pula terlewat bangun setiap pagi. Akibatnya, aku sampai ke tempat kerja lebih awal daripada biasa. Bagus juga sebenarnya.
Yang tidak bagusnya, belum sampai tengahari, aku dah mengantuk. Terkuap-kuap dalam ofis. Dah rasa macam singa laut dah ni. Ternganga-nganga.

3 comments:

budakbarublaja said...

cuba hang paku tengkuk hantu tu ...mana tau kot2 beliau bertukar menjadi mamat hemster..

Maslina Suaid said...

mamat hamster or mamat hampeh?
hehehe
tak rela wei...takot!!!!!!!!

bibopp said...

cuba baca yaasin sblm tdo.selawat bebnyk.