Monday, August 10, 2009

2 minggu yang bosan

2 minggu ini, aku akan duduk saja di opis, goyang-goyang kaki, sambil berfacebook dan juga berblog hopping. Alkisahnya, pelajar-pelajar aku sudah cuti 2 minggu, tapi disebabkan aku telah cuti terlebih awal, makanya, bos tak bagi cuti 2 kali. Kau paham tak? Aku pun kompius sebenarnya ni. Tak apalah. Kesnya, 2 minggu ini, aku datang kerja jam 8. Duduk kat opis sampai beku, jam 4 baru boleh balik.
Aku sebenarnya teringin nak cabut balik awal setiap hari. Tapi rasa bersalah pula. Udahla datang kerja makan gaji buta 2 minggu, balik awal pula. Tak berkat la rezeki Chik bulan ni Mak.
Jadi untuk mengelakkan aku daripada balik awal. Aku bawak segala mak nenek assignment datang ke opis. Jadi penyalahgunaan harta opis la pulak. Belasah aja la kan. Dari duduk saja, tunggu membeku (opis aku sangatla sejuknya). Aku berjanji dan berazam pada diri sendiri. Aku akan cuba menyiapkan semua article review PM Mustaffa. Lepas ni, Pok Cik itu mesti bertambah tersangat sayang pada aku. Sebab aku menghabiskan assignment dia dengan lebih awal berbanding pakcik-pakcik lain dalam kuliah ku itu. Hahahahaha (Gelak takbur dan bongkak). Aku juga bercadang nak mengemas kubikel aku ini, mengemas almari besi, mengemaskinikan fail meja, dan juga mengacau kawan-kawan terutamanya K. Ita.
Banyak cita-cita aku 2 minggu ni, mana yang aku nak mula dulu ya? Tak apa. Lepas lunch jap lagi kita mula. Sekarang ni, kita bertenet dulu.
Entah kenapa, walaupun aku begitu optimis dengan perancangan 2 minggu ku itu. Aku rasa satu pun tak akan tercapai. Hahaha... Nak ambil cuti lah esok, boleh juga ku berdating dengan mamat rambut panjang itu sepanjang hari.

No comments: