Monday, February 2, 2009

Hari Lahir

Esok hari lahir mak. Menginjak ke usia 53 tahun, mak tidak kelihatan seperti rakan-rakan seusianya. Mak masih cantik. Rambut masih hitam. Lebat. Kulit masih tegang. Aku bersyukur mak dikurniakan Allah kesihatan yang baik walaupun dengan usia yang semakin meningkat.

Sempena hari lahir mak, aku tanya mak, apa yang mak hajatkan.
Seperti biasa dengan rendah dirinya, mak kata, mak tak mau apa-apa.
Sebagai anak yang memahami, aku kata pada mak;
"Cek tau, mak nak menantu kan? tak pa, hujung taun ni cek kawin na"
Saat itu juga sudip di tangan mak hinggap ke kepala aku yang cantik ni.
Aish...

*Tindakan refleks mak tak berubah walaupun usianya semakin meningkat. Aku kena ambil ini sebagai peringatan, sebelum buat lawak bodoh dengan mak, aku kena pastikan mak tak memegang apa-apa barang. Nasib baik sudip, kalau alu lesung? Aish...

Anyway, Happy Birthday Mum...
Some people could only wish to have someone like you in their life.
I love you so much.

No comments: