Thursday, February 5, 2009

Mak

Mak aku memang cekap.
Baru tiga hari sudah aku tamat dengan SB. Dia dah sibuk menengok 'the most eligible bachelor' untuk anak daranya yang tak berapa tua ni.
Tak ingatkah dia anaknya ini bagai nak gila menangis di ribaan. Bersumpah dalam tangisan tak mahu bercinta lagi (Chewaah...)

Aku faham perasaan mak. Mungkin dia kesian tengok aku berseorangan. Atau mungkin juga dia kesian pada dirinya sendiri bila orang kampung sibuk bertanya atau memberi pernyataan tak masuk akal seperti:

"Tak teringin nak kawin ka Kak Chik tu?";
"Tak baik simpan anak dara lama-lama dalam rumah cik Nilam"; atau,
"Kak Chik tu, lama-lama reput dalam kain saja la"
Tengok betapa 'laser' nya makcik-makcik kampung aku. Selain dari suka membanding-bandingkan anak-anak jiran, mereka juga mempunyai kekuatan mental yang tinggi. Bukan senang nak memerah otak, mengutuk anak orang secara 'direct' ke muka maknya.

Aku faham perasaan mak. Sebagai langkah mudah, aku relakan dulu pencarian jejaka bertuahnya. Kita tengok siapa yang kena.
Aish...

2 comments:

budakbarublaja said...

hahaha jangan tunggu lama2...get up an move on... that what i did last time...

Maslina Suaid said...

lama la..7 tahun wei..i need another 7 years to recover