Tuesday, February 3, 2009

KOSONG

Hari ini aku rasa kosong. Dunia rasa gelap. Rasa sayu. Rasa hiba. Rasa nak termuntah. Loya. Pening. (Bukan seperti yang kau sangka)

Hari ini aku dapat sms. "Jangan ganggu saya lagi, saya dah berpunya..."

Bila aku ulang baca, badan aku rasa kebas, aku rasa nak termuntah, rasa loya, rasa pening, rasa hiba. Aku rasa begitu 'insecure'. Rasa tertipu. Rasa bangang. Rasa sangat tidak cantik.

7 tahun punya cinta, tamat.

Mak kata, "Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor."
Betul. Tapi aku ni kan bunga, mana boleh jalan-jalan cari kumbang. Aku tak ada kaki, tak ada sayap.


Bila aku fikir-fikir, rasa bodoh pulak. 7 tahun pembaziran. Kalau kahwin, sah-sah anak aku dah nak masuk sekolah. Aish...

Tipulah kalau aku kata aku tak meraung kat riba mak.
Tipulah kalau aku kata aku boleh hadapi dengan tenang.
Tipulah kalau aku kata aku tak keronyok semua gambar dia.
Tipulah kalau aku kata aku tak rasa macam nak pergi bakar motor dan rumahnya.
Tapi aku tak tipu bila aku kata aku rasa ringan. Ringan seringannya (untuk pengetahuan kau, aku memang berat).

Walaupun berpuluh kali aku cuba pujuk hati dengan kata-kata: "Dah memang tak ada jodoh, Mungkin ada hikmah semua ini".
Aku tak menafikan perlunya aku mencari pakar sakit jiwa untuk cuba memplaster hati aku yang makin parah ini.Aish...

No comments: