Tuesday, March 16, 2010

Halau

Aku rasa aku sedang dihalau secara halus dan lembut. Aku rasa sahaja. Tak semestinya betul. Tapi kebarangkaliannya tinggi. Kebarangkalian aku sedang dihalau secara halus itu sangat tinggi.

Kalau diikut hati muda ini, aku ingin tinggal selamanya dengan Mak. Tapi dari cakap-cakapnya, aku rasa, Mak dan Abah sudah mula menyampah melihat muka aku dirumah. Takkan lah kering sangat hati aku ini, sampaikan tak dapat nak memahami maksud tersirat Mak Abah itu. Aku paham. Memang aku paham benar.

Penyelesaiannya sekarang, aku perlu cari rumah sewa. Mungkin di antara rumah Mak dan tempat kerja. Supaya mudah aku berulang-alik ke rumah Mak sekiranya aku lapar (nampak sangat tak guna). Ataupun aku sebenarnya tak perlu menyewa. Ya. Buat apa perlu menyewa jika aku ada penyelesaian lain.

Ada sesiapa yang teringin anak angkat yang boleh basuh baju, kemas rumah, lipat kain, tapi suka tertidur petang lepas balik dari kerja? Dan aku juga tak pandai masak. Anyone? Kak yan?

No comments: