Wednesday, March 10, 2010

What If....

Banyak sangat 'kalau' dalam hidup aku. Kemungkinan-kemungkinan yang tak pasti, malah menyakitkan hati.

Alangkah baiknya kalau aku tak perlu berfikir panjang, what if this... dan what if that...
Alangkah bahagianya hidup kalau setiap pilihan yang aku buat akan sentiasa tepat, dan tak terlalu mendebarkan. Kalau setiap apa yang kita lakukan berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah.

Aku paling tak suka rasa berdebar. Menanti jika satu-satu keputusan yang aku buat itu betul atau salah. Ianya seperti menonton AF dan menanti siapa yang bakal dihadiahkan beg itu. Menanti jika AFundi yang kita buat berhasil atau tidak. Aku cepat berdebar dan aku tidak suka debaran itu.

Hari ini Mak telefon di tempat kerja. Minta aku pulang terus, jangan singgah dimana-mana. Ada tetamu katanya. Penting. Aish..ini yang aku tak suka.
Tetamu siapa?
Aku kah?
Mak kah?
Kenapa penting sangat sampai aku disuruh pulang awal?
Apa perlunya aku dirumah?
Setakat nak bancuh air tu, Mak boleh buat sendiri. Aku dah berdebar-debar ni. Pelik dan berdebar-debar. Kalau aku tak balik nanti, panik pula Mak dirumah. Nak balik awal atau tak?
Tak sukanya perasaan ni... Aish...

1 comment:

budakbarublaja said...

apa ni cite tergantung...wei sambung balik...